CZY JESTEŚMY SPOŁECZEŃSTWEM OBYWATELSKIM? DEBATA OKSFORDZKA

Konstytucja Majowa może być w różny sposób celebrowana. Uczniowie naszego gimnazjum i liceum, zainspirowani przez panią prof. Plucner, M. Danek i panią dyr. Bernadetę Szóstek, przyjęli formułę debaty oksfordzkiej – swego rodzaju pojedynku młodszych i starszych uczniów.Debata odbyła się 26 kwietnia. Licealiści- propozycja- starali się udowodnić, że poczuwamy się do wspólnoty obywatelskiej, natomiast gimnazjaliści- opozycja- usiłowali tę tezę obalić. Słowo wstępne wygłosił i debatę poprowadził Jan Janczura z II A. Debatę poprzedziło wystąpienie Oliwii Korus, tegorocznej finalistki Olimpiady Medialnej, która swoją prezentacją „Zakamarki szkolnej marki”, ocenionej jako 3. w Polsce, uświadomiła zebranym, że szkoła jest mini organizmem społecznym, a sposób w niej funkcjonowania to właśnie rodzaj obywatelskiej wspólnoty.

Oliwia pełniła też funkcję Marszałka Debaty. Odbyły się dwie edycje debaty, dla uczniów gimnazjum i liceum. Zgromadzona widownia głosowała jak na prawdziwych wyborach za lub przeciw postawionej tezie. Po zakończonej debacie głosowanie powtórzono, ustalając w ten sposób zwycięzców.

Ale nie wynik był najważniejszy w tym spotkaniu. Liczyła się kompetencja uczestników: Roberta, Dominiki, Cezarego i Mateusza z gimnazjum oraz Ady, Marcina, Krzysztofa i Eryka z liceum, wiedza, którą widzowie zdobyli, a wreszcie świadomość wpływu Konstytucji Trzeciego Maja na demokratyzację życia w III RP-

o czym z prawdziwą dumą zawiadamia

Julia Przybył z kl. II A

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *